Theissen: hiba volt az ECU jóváhagyása
Attila89 2007.10.21. 10:35
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen egy cseppet sem örül annak, hogy az elkövetkezendő esztendőben bevezetésre kerül az egységes elektronikai rendszer (ECU). Az egyik legnagyobb aggályt az jelenti hogy a McLaren Electronic Systems szakembereket bocsát a csapatok rendelkezésére, így a konkurencia munkatársa betekintést kap az adatokba. Nemrég mégis megegyezésre jutottak.
Theissen ennek ellenére bízik abban, hogy elmarad az ECU bevetése. "Fujiban újra előkerült a téma. Azt javasoltam, hogy módosítunk és vonjuk vissza az egészet. Többen túl költségesnek találták ezt, így visszautasításra került a kérésem. Majd abban próbáltunk megállapodást kötni, hogy a csapatok szabadon dönthessenek az alkalmazásáról. Ezt pedig azért utasították el, mert az ECU-nak kevesebb funkciója van, mint a jelenlegi elektronikai rendszereknek."
Újabb költségek a költségcsökkentő 'reformok' miatt
"Sokkal nehezebb dolgunk van így, mintha a saját rendszerünket kellene fejleszteni, amelyet töviről-hegyire ismerünk." – panaszkodott Theissen, aki úgy véli, hogy ezzel nem tudják csökkenteni a kiadásokat.
"Hatalmas erőfeszítésekbe és összegekbe kerül az átállás. Minden egyes szegmenst át kell állítani, hogy kommunikálni tudjon az egységes elektronikával."
Két év múlva el is tűnhet az ECU. A tervek szerint a csapatok 2010-től hibrid hajtású autókkal állnak rajthoz az FIA Formula-1-es világbajnokságban. A V8-as erőforrások teljesítménye 675 lóerő lenne, míg további 80 lóerőt a fékenergia visszanyerő rendszer biztosítana. A plusz teljesítményt egy gomb segítségével lehetne igénybe venni.
"Már többen belátták, hogy hiba volt az ECU, de sajnos már késő visszacsinálni." – tette hozzá Theissen.
|