Theissen: hiba volt az ECU jvhagysa
Attila89 2007.10.21. 10:35
A BMW Motorsport igazgatja, Mario Theissen egy cseppet sem rl annak, hogy az elkvetkezend esztendben bevezetsre kerl az egysges elektronikai rendszer (ECU). Az egyik legnagyobb agglyt az jelenti hogy a McLaren Electronic Systems szakembereket bocst a csapatok rendelkezsre, gy a konkurencia munkatrsa betekintst kap az adatokba. Nemrg mgis megegyezsre jutottak.
Theissen ennek ellenre bzik abban, hogy elmarad az ECU bevetse. "Fujiban jra elkerlt a tma. Azt javasoltam, hogy mdostunk s vonjuk vissza az egszet. Tbben tl kltsgesnek talltk ezt, gy visszautastsra kerlt a krsem. Majd abban prbltunk megllapodst ktni, hogy a csapatok szabadon dnthessenek az alkalmazsrl. Ezt pedig azrt utastottk el, mert az ECU-nak kevesebb funkcija van, mint a jelenlegi elektronikai rendszereknek."
jabb kltsgek a kltsgcskkent 'reformok' miatt
"Sokkal nehezebb dolgunk van gy, mintha a sajt rendszernket kellene fejleszteni, amelyet tvirl-hegyire ismernk." – panaszkodott Theissen, aki gy vli, hogy ezzel nem tudjk cskkenteni a kiadsokat.
"Hatalmas erfesztsekbe s sszegekbe kerl az tlls. Minden egyes szegmenst t kell lltani, hogy kommuniklni tudjon az egysges elektronikval."
Kt v mlva el is tnhet az ECU. A tervek szerint a csapatok 2010-tl hibrid hajts autkkal llnak rajthoz az FIA Formula-1-es vilgbajnoksgban. A V8-as erforrsok teljestmnye 675 ler lenne, mg tovbbi 80 lert a fkenergia visszanyer rendszer biztostana. A plusz teljestmnyt egy gomb segtsgvel lehetne ignybe venni.
"Mr tbben belttk, hogy hiba volt az ECU, de sajnos mr ks visszacsinlni." – tette hozz Theissen.
|